برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.

آلمان اینفو| مرجع اطلاع رسانی فارسی زبانان آلمان

ارزشیابی مدارک جهت ورود به بازار کار در آلمان

ارزشیابی مدارک جهت ورود به بازار کار در آلمان

Loading...

ارزشیابی مدارک در آلمان با هدف کار یا تحصیل انجام میشود در این مقاله میخواهیم در مورد ارزشیابی مدارک در آلمان با هدف ورود به بازار کار اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم . بعضی عناوین شغلی در همه جهان یا تقریبا در اکثر نقاط جهان مشابه یا یکسان است اما بعضی ها نه . مثلا Dipl-Ing در آلمان عنوانی است که به فارغ التحصیلان دانشکده های مهندسی داده میشود شاید برای خیلی از ما ناشناخته باشد بهمین نسبت عناوین شغلی ما که در ایران کسب کردیم هم برای خیلی از شرکت های آلمانی ناشناخته است . مثلا در ایران ما ” مهندس بهداشت حرفه ای ” داریم که عنوان آن در آلمان کاملا متفاوت است.خوب حالا از کجا متوجه شویم چه کسی و یا کجا مسئول ارزشیابی یا  معادل سازی مدارک ما با هدف ورود به بازارکار در آلمان است . آیا میتوانیم با همین مدرک شروع به کار کنیم یا خیر ؟

پیشنهاد ما : اقدام به معادل سازی مدارک در آلمان کنید

آیا اصلا لازم است مدرک خود را در آلمان ارزشیابی کنم ؟

بلی و خیر . برای بعضی شغل ها ارزشیابی مدارک مفید است و برای بعضی ها ضرورت و این بستگی به این دارد چه نوع شغلی شما قبلا داشته اید.

1.Reglementierte:

شغلهایی که به این دسته مربوط می شوند لازم است که مدارک تحصیلی و شغلی آن ارزشیابی شود تا بتوان در آلمان با همان عنوان کار کرد. مثلا پزشکان, وکلای دادگستری. برای افرادی که شغل شان فنی یا Handwerk است و می خواهند شرکت شخصی خود را داشته باشند هم باید مدارکشان ارزشیابی و تایید شود .

2.Nicht-reglementierte Berufe:

این دسته از هر چند نیاز به ارزشیابی مدارک ندارند. مثلا افرادی که در بخش آی تی فعال هستند یا مثلا نانوا و … البته توصیه ما این است که این ارزشیابی انجام شود تا شانس بهتری برای پیداکردن کار در آلمان داشته باشید و بهنگام تقاضا برای کار, کارفرما می تواند بهتر رزومه شما را بسنجد .

چه کسی مسئول ارزشیابی مدارک خارجی در آلمان است؟

چون بسته به هر شغل و ایالت موسسه های مسئول ارزشیابی متفاوت می باشند یک سایت رسمی برای اینکار وجود دارد که با ورود به و طی مراحل زیر می توانید در آخر بفهمید مسئول ارزشیابی مدارک شما چه موسسه یا اداره ای است . اول اینجا کلیک کنید سپس مثل شکل زیر اون قسمت را تیک زده و Weiter بزنید .

 

سپس در صفحه بعدی در فیلد سفید شغلتون را وارد می کنید مثلا Arzt سپس رو پیکان قرمز کلیک میکنیم

در صفحه بعدی باز یکسری انتخاب میاره که مثلا برای ما که Arzt زدیم فقط یک انتخاب داشت و روی آن کلیک میکنیم که من با پیکان قرمز مشخص کردم.

سپس در صفحه بعدی تخصص های شغل را به ما نشون میده که مثلا برای پزشکی کلی تخصص داره ( عمومی – ارولوژی یا غیر) و ما یکی را انتخاب میکنیم و صفحه بعدی هم که توضیحات گذاشته که ما کاری باهاش نداریم و Weiter میزنیم در صفحه بعدی شهر و کدپستی محل اقامت را میزنیم

 

خب در نهایت ما میبینیم که مسئول ارزشیابی مدارک ما با هدف کار در آلمان کجاست . امیدوارم مفید بوده باشد .

Loading...
نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا