برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.

آلمان اینفو| مرجع اطلاع رسانی فارسی زبانان آلمان

تفاوت Kaltmiete و Warmmiete

تفاوت Kaltmiete و Warmmiete

Loading...

وقتی در سایت های مسکن اجاره ای در آلمان می گردیم با عبارات Kaltmiete و Warmmiete خیلی برخوردمیکنیم درکنارش Nettomiete و Bruttomiete هم داریم .هرچند بصورت کلی برای بیشتر شما این مفهوم ها ناآشنا نیستند ولی در این مطلب قصد داریم بصورت کوتاه به آنها بپردازیم و در آخر خواهیم دانست که کلمات Kaltmiete و Warmmiete دقیقا به چه مواردی (هزینه هایی) اطلاق می شوند.

در ابتدا ذکر کنم که Nettomiete همان Kaltmiete است و Bruttomiete هم همان Warmmiete پس :

 Kaltmiete = Nettomiete

 Warmmiete= Bruttomiete

Kaltmiete  یا Nettomiete

به اجاره پایه یک واحد مسکونی اطلاق می شود که براساس پارامترهایی مثل ایالت, شهر و محل ساختمان و همچنین سال ساخت آن و وضعیت داخلی آن تغییر کند . البته در آلمان اجاره سرد خانه برا اساس معیار دیگری به نام Mietspiegel هم تعیین می شود که ساده بخواهیم توضیح بدهم به ” میانگین اجاره در شهر و یا محل آن ساختمان” اطلاق می شود که از سوی سندیکاهای صاحب خانه ها و مستاجران تعیین میشود.

Warmmiete یا Bruttomiete

وقتی به اجاره سرد یک ساختمان, هزینه های جانبی Nebenkosten/Betriebskosten اضافه کنیم اجاره گرم یا Warmmiete بدست می آید . هزینه های جانبی یا Nebenkosten/Betriebskosten شامل هزینه هایی هستند که همیشگی هستند مثل بعضی از بیمه های ساختمان, دفع فاضلاب, دفع زباله, روشنایی ساختمان, نظافت ساختمان, انتن تلویزیون, اسانسور و … البته هزینه گرمایشی Heizkosten و هزینه آب گرم Warmwasser که معمولا دو تای آخری را در قرادادها جدا می نویسند ولی جزء هزینه های جانبی خانه محسوب می شوند. پس به عبارت ساده تر :

Kaltmiete + Nebenkosten = Warmmiete

هزینه های جانبی ( شارژ خانه ) در آلمان در اخر هرسال دوباره برای کل ساختمان محاسبه می شوند و در صورتی که هزینه ها بیشتر شوند مستاجر بایستی این مابه تفاوت آنرا در آخر سال بپردازد که Nachzahlung نامیده میشود.

منبع : آلمان اینفو

به کانال تلگرام ما بپیوندید

https://telegram.me/almaninfo

Loading...

نظرات (2)


  1. عالی بود ممنون

  2. سلام
    آیا میشه با مصرف کمتر اخر سال هزینه ای ب ما از کرایه خونه تعلق بگیره تو المان یا نه؟

نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا