برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.

آلمان اینفو| مرجع اطلاع رسانی فارسی زبانان آلمان

شوفا و کاربرد آن در آلمان

شوفا و کاربرد آن در آلمان

Loading...

شوفا Schufa  بزرگترین مرکز اطلاعات در مورد فعالیت های اعتباری و مالی افراد است. شوفا اطلاعات اعتباری 65 میلیون نفر از مردم آلمان که 70% جمعیت آنرا شامل می شود تحت نظر دارد. این اطلاعات تضمینی است برای حفاظت از طرفین قراردادهای مالی. شوفا را می توان در یک کلام مرکز اعتبار سنجی افراد نام نهاد.

شوفا چه اطلاعاتی را جمع آوری می کند ؟

اطلاعات مربوط به حساب های بانکی, وام های گرفته شده, کارت های اعتباری, قراردادهای لیزینگ, قراردادهای مربوط به شرکت های مخابراتی و … را جمع آوری می کند در کنار آن مشخصات شخصی افراد شامل اسم و آدرس های فعلی و قبلی و محل تولد و جنسیت افراد و … را هم در بانک اطلاعاتی خود دارد.

کاربرد شوفا چیست ؟

اغلب مواقع برای دریافت یک وام و یا اعتبار و همچنین اجاره خانه شما به شوفا نیاز پیدا خواهید کرد تا ثابت کنید که شما شوفاتون مثبت است به عبارتی سوء سابقه مالی در سالهای اخیر نداشته اید. مثلا بانک ها با دریافت اطلاعات شوفای شما درمی یابند که آیا شما توانایی پرداخت اقساط وام درخواستی را خواهید داشت یا خیر و بعنوان مثال دیگر, صاحبخانه با مشاهده شوفای شما می فهمد که شما توانایی پرداخت به موقع کرایه خودرا دارید یا خیر. شوفای مثبت می تواند بعنوان یک امتیاز مثبت برای شما محاسبه گردد.

شوفا را از کجا می توان دریافت کرد و هزینه آن چقدر است ؟

شوفا سالی یکبار برای همگان رایگان است که می توانید از لینک زیر فرم درخواست شوفا را دانلود کره, صفحه اول آنرا پرکنید و به همراه کپی مدرک شناسایی Ausweis و کپی Meldebescheinigung به آدرس درج شده در صفحه دوم ارسال کنید تا در عرض 4 هفته آنرا از طریق پست دریافت کنید.

[download_box]  دانلود فرم درخواست شوفا[/download_box]

اما اگر بصورت عاجل به آن نیاز دارید, مثلا خانه ای پیداکرده اید و صاحبخانه از شما شوفا خواسته, بایستی از طریق سایت زیر آنرا سفارش دهید که 30 یورو هزینه دارد ولی در عرض 5 تا 10 روز برایتان ارسال خواهد شد.

[information_box]  ثبت درخواست شوفا[/information_box]

 

گردآوری و ترجمه : آلمان اینفو

Loading...

نظرات (3)


  1. اسم من در شوفا منفی هست لطفا راهنمایی کنید چکار کنم تا اسمم از شوفا پاک بشه ایا باید وکیل بگیرم و اگر بله من در هامبورگ زندگی میکنم لطفا یه وکیل خوب معرفی کنید .این مورد خیلی منو اذیت میکند

  2. درمورد گرفتن سریع شوفا یک راه بسیار کاربردی وجود داره و اون مراجعه به پست بانک و درخواست شوفا است که ظرف نیم ساعت ، شوفای شما چاپ و در اختیار شما قرار میگیرد و هزینه آن که ۲۹/۹۹ € است از حساب بانکی شما برداشت میشود و مدارک مورد نیاز ، آیدی کارت و کارت بانکی است .
    این تجربه شخصی من هستش که شوفا رو خیلی سریع گرفتم .

  3. مهرداد مهرزادگان

    درمورد گرفتن سریع شوفا یک راه بسیار کاربردی وجود داره و اون مراجعه به پست بانک و درخواست شوفا است که ظرف نیم ساعت ، شوفای شما چاپ و در اختیار شما قرار میگیرد و هزینه آن که ۲۹/۹۹ € است از حساب بانکی شما برداشت میشود و مدارک مورد نیاز ، آیدی کارت و کارت بانکی است .
    این تجربه شخصی من هستش که شوفا رو خیلی سریع گرفتم .

نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا