برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.

آلمان اینفو| مرجع اطلاع رسانی فارسی زبانان آلمان

مرکز یونی اسیست Uni-assist چیست

مرکز یونی اسیست Uni-assist چیست

Loading...

مرکز “اونی‌اسیست” در برلین، ارزیاب مدارک تحصیلی

مرکز اونی‌اسیست در برلین مدارک متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را در ازای حق‌الزحمه‌ای ( هزینه ارزیابی مدارک برای پناهجویان مجانی می باشد) مشخص ارزیابی کرده و در صورت کامل بودن با دانشگاه جهت صدور پذیرش مکاتبه می‌‌کند. این مرکز در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است.

مرکز اونی‌اسیست در برلین به دانشجویان خارجی کمک می‌کند تا از بی‌نقص بودن مدارک‌شان اطمینان حاصل کنند.برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان، اولین گام پس از جمع‌آوری اطلاعات، ارسال درخواست‌ کتبی به همراه مدارک کامل به دانشگاه است.مهلت ارسال مدارک برای پذیرش در ترم تابستانی (شروع: اوایل آوریل) تا ۱۵ ژانویه و ترم زمستانی (شروع: اوایل اکتبر) تا ۱۵ ژوئیه است.معمولاً در وب‌سایت دانشگاه‌های آلمان اطلاعات کافی درباره مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و مهلت ارسال مدارک درج شده است، اما در مواقعی به علت نقص مدارک داوطلب، مدارک بررسی نمی‌شود و مجدد در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.از آنجا که مراکز آموزش عالی در آلمان تنها در دو تاریخ مشخص در سال به بررسی درخواست‌‌های کتبی می‌پردازند، ممکن است پس از ارسال مدارک به داوطلب، دیگر فرصتی برای تکمیل آن‌ها نباشد.

اونی‌اسیست پلی میان داوطلب و دانشگاه

مرکز اونی‌اسیست (uni.assist) در برلین به دانشجویان خارجی کمک می‌کند تا از بی‌نقص بودن مدارک‌شان اطمینان حاصل کنند. اونی‌اسیست مرکزی است که مراکز آموزش عالی آلمان (Deutsche Hochschulen) و مؤسسه تبادلات دانشگاهی آلمان (DAAD) عضو آن هستند.دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در آلمان پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود و تهیه‌ی مدارک لازم برای اخذ پذیرش، می‌توانند با این مرکز ارتباط برقرار کنند و مدارک خود را برای آنان از طریق پست ارسال کنند.اونی‌اسیست مدارک دانشجو را در ازای حق الزحمه‌ای مشخص ارزیابی کرده و در صورت کامل بودن مدارک ارسالی، با دانشگاه جهت صدور پذیرش برای داوطلب مکاتبه می‌‌کند.

اسیست؛ مرجع نخست

در وب‌سایت اونی‌اسیست نام دانشگاه‌هایی که عضو این مرکز هستند آمده است. چنانچه نام دانشگاه مورد نظر داوطلب در این لیست درج نشده باشد، متقاضی می‌بایست مدارک را مستقیم برای دانشگاه ارسال کند.این شرایط در مورد مقطع کارشناسی ارشد رایج‌تر است. به این معنا که اکثر دانشگاه‌های آلمان مدارک ارسالی برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد را خود بررسی می‌کنند.با این حال هستند مراکز آموزش عالی که در مقطع کارشناسی ارشد نیز به عضویت مرکز اونی‌اسیست درآمده‌اند و در این صورت می‌توان مدارک را برای پذیرش در مقطع ذکر کارشناسی ارشد نیز به مرکز اونی‌اسیست در برلین ارسال کرد.

منبع : دویچله وله فارسی

Loading...

نظرات (1)


  1. سلام ببخشید من یک سوال داشتم. به نظرتون شرایط برای یک پپناهنده ی زیر ۱۸ سال آسون تره یا برای یه لیسانسه اپلایی شده؟

نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا