برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.

آلمان اینفو| مرجع اطلاع رسانی فارسی زبانان آلمان

Kindergeld یا مزایای کودک در آلمان:مقدار و شرایط

Kindergeld یا مزایای کودک در آلمان:مقدار و شرایط

Loading...

Kindergeld یا مزایای کودک :مقدار و شرایط

در آلمان کیندرگلد Kindergeld یا مزایای کودک به والدین اصلی یا قیم و سرپرست بچه (شامل پدربزرگ, مادربزرگ, ناپدری یا نا مادری یا والدینی که کودک را به سرپرستی گرفته اند Adoptiv- und Stiefeltern, Pflegeeltern, Großeltern ) تعلق میگیرد.

کودک زیر سن قانونی – زیر 18 سال

مزایای کودک در آلمان تا 18 سالگی بدون هیچ اما و اگری پرداخت می شود.

بالای 18 سال

در حالتی که کودک بعد از 18 سالگی هنوز مدرسه برود یا اینکه در حال گذراندن دوره آوسبیلدونگ یا دانشگاه باشد  و یا اینکه در اداره کار بعنوان “جویای کار” ثبت شده باشد, این مزایا می تواند تا 25 سالگی ادامه داشته باشد.

کودک دارای معلولیت

برای کودکان معلول تا 25 سالگی بطور اتوماتیک پرداخت می شود و شرط مدرسه رفتن یا طی کردن آوسبیلدونگ برای این افراد صدق نمیکند.

جدول مقدار Kindergeld یا مزایای کودک در آلمان سال 2017 و 2018

کودکمقدار در سال 2017مقدار در سال 2018
کودک اول و دوم192194
کودک سوم198200
از کودک چهارم 223225

درخواست مزایای کودک Kindergeld در آلمان

مدارک موردنیاز :

  1. گواهی تولد Geburtsurkunde
  2. شماره مالیاتی Steueridentifikationsnummer خود و کودک شما
  3. حساب بانکی (Bankverbindung (BIC/IBAN
  4. فرم درخواست (اینجا)
  5. برای کودک بالای 18 سال گواهی تحصیلی
  6. برای کودک معلول گواهی معلولیت

این تقاضا میتواند بصورت آنلاین در سایت اداره کار (اینجا) یا با حضور در یکی از Familienkasse منطقه خود انجام پذیرید و امکان دارد رسیدگی به آن 3 تا 6 هفته طول بکشد.

دقت کنید که حداکثر تا 6 ماه پس از تولد فرزند خود درخواست کیندرگلد بدهید چون طبق قانون جدید که از سال 2018 قابل اجراست فقط مزایای 6 ماه قبل از ارائه درخواست پرداخت می شود در حالیکه قبلا می شد حتی 4 سال بعد از تولد کودک درخواست مزایای کودک کرد و کلیه مزایای 4 سال قبل هم پرداخت میشد.

Kinderzuschlage چیست؟

به مزایایی گفته میشود که سرپرست بچه میتواند در کنار Kindergeld درخواست کند حداکثر مقدار دریافتی آن 170 یورو برای هر کودک و بسته به درآمد و دارایی والدین یا سرپرست کودک متغییر است. این مزایا فقط برخلاف Kindergeld به همه تعلق نمی گیرد و فقط به افرادی اختصاص پیدامی کند که درآمد پایینی داشته باشند و البته کمک دولتی هم دریافت نکنند. هدف از Kinderzuschlage حمایت از خانواده های کم درآمد برای محتاج نشدن به کمک های دولتی مثل سوسیال یا حقوق بیکاری ارائه می شود بهمین دلیل هم هست که خانواده هایی که کمک دولتی Arbeitslosengeld II یا Sozialgeld دریافت می کنند شامل این کمک ها نمی شوند.

شرایط درخواست Kinderzuschlage

  1. سرپرست بچه Kindergeld دریافت میکند. به این معنی که کسی که به وی Kindergeld تعلق نمی گیرد نمی تواند درخواست Kinderzuschlag هم بدهد.
  2. حداقل حقوق سرپرست کودک ( زوج ) 900 و سرپرست تنها 600 یورو باشد.
  3. حداکثر درآمد سرپرست کودک بیشتر از سقف موردنظر Höchsteinkommensgrenze نباشد که بسته به هرخانواده ای متغییر است و عدد ثابتی ندارد.
  4. جمع درآمد خانواده کودک و کمک های Kindergeld و Kinderzuschlag باعث بی نیازی آنها از کمک های دولتی مثل سوسیال یا حقوق بیکاری 2 شود.

محاسبه مقدار دریافتی Kinderzuschlage

  Kinderfreibetrag چیست؟

معافیت مالیاتی از درآمد بخاطر داشتن بچه که باز بسته به کلاس مالیاتی و درآمد فرد یا خانواده تعیین میشود. می توانید برای محاسبه معافیت مالیاتی اینجا کلیک کنید.

Loading...

نظرات (8)


  1. با عرض سلام و احترام،
    من یک سوال در مورد کیندر گلد داشتم. من 17 سالمه و 1 ساله که با یه خانواده Pflegeeltern زندگی میکنم. و این والدین ناطنی ام درخواست کیندر گلد کردند و جوابش آمد که بهم تعلق میگیره، حالا سوال من اینجاست آیا این پول به من میرسه و به من تعلق میگیره یا به Pflegeeltern ام. چون هنوز اونا از این پول هیچی به من ندادند. اگر به من تعلق نمیگیره پس چرا اسمش کیندر گلد است؟ لطفا پاسخ سوال مو به آدرس ایمیل ام بفرستید.
    با تشکر فراوان
    عیسی احمدی

    • سلام
      پول به سرپرست شما تعلق می گیره و بابت هزینه های شما مانند خانه, پوشاک و هزینه های تفریحی که هم توسط کیندگلد هم توسط معافیت های مالیاتی و … پوشش داده میشن استفاده میشه. این مزایامتعلق به کودک است ولی توسط والدین صرف میشود و طبق قانون این مزایا هم نباید برای مصرف شخصی خود والدین هزینه بشه . در بعضی از مواقع میشه این پول به خود بچه پرداخت بشه مثلا وقتی که در حال گذراندن اوسبیلدونگ هست و دیگه با خانواده خود زندگی نمیکنه . موفق باشید

  2. سلام ودرود دوستان عزیز
    در رابطه با Kindergeld دوستان اگر اطلاعاتی دارند در میان بگذارند .آیا کسی که قبولی یکساله دارد و یا قبولی سه ساله دارد بهشان تعلق میگیرد و فرقی بینشان نیست؟کجا باید درخواست داد؟و جوب سنتر بعد ها این پول را از آدم کم میکنه یا نه؟ از دوستانی که راهنمایی کنند ممنون میشم.

  3. سلام بده سه تا بچه دارم گیندر گلد میگیرم به هر کودمش ۲۲۰ یورو میدن اما شنیدم که راهای است که از یوگند آمت بیشتر بگیریم اگه دوستان تجربه کردن معمنون میشم راهنمایی کنند با تشکر

  4. سلام دوستان برای التن گلد فرم دادن که ی برگشو باید ببرم Ausländerbehörde اینم ترمین برای چن ماه دیگ میده طوری نیست؟؟؟اگ کسی چیزی میدونه بگه

  5. سلام و عرض ادب خدمت شما
    من تازه ایوسبیلدونگ میخوام شروع بکنم از فوریه، سال بعد چقدر به من داده میشه، من 22ساله هستم

  6. درود بر شما.اگر کودک برای مثال 16 ساله بیاد المان( پناهنده) و در 18 سالگی جواب مثبت بگیره بعد پول این دو سال رو یکجا میگیره یا اصلا بهش پولی تعلق نمیگیره? با سپاس فراوان.

  7. سلام وخسته نباشید،،،من سه تا بچه در آلمان بدنیا اوردیم ولی هنوز اقامت نگرفتم ،اگر اقامتم بیاد آیا مول سالهای رفته رو بهم میدن یا تنها بعد درخواست پول میدن

نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا