برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.

آلمان اینفو| مرجع اطلاع رسانی فارسی زبانان آلمان

پیداکردن خانه اجاره ای در آلمان

پیداکردن خانه اجاره ای در آلمان

Loading...

در این مطلب میخواهیم در مورد یکی‌ از مهمترین مسائل که همان اجاره کردن خانه در آلمان باشد صحبت کنیم

 

برای اجاره کردن خانه در آلمان بستگی به محل زندگی که شهر کوچیک یا بزرگی‌ باشد چند تا راه وجود دارد:

۱. گشتن در روزنامه‌های محلی همان شهر (tageszeitung-landeszeitung) که بهترین راه از دید من می باشد

در هر شهری از آلمان روزنامه مخصوص همان شهر وجود دارذ و اگر آن شهر خیلی‌ کوچیک باشد و روزنامه اختصاصی خودش را نداشته باشد روزنامه منطقه‌ای دارد که حداقل یک بار و حداکثر ۵ بار درهفته آگهی‌های خانه های اجاره‌ای را می‌شود درونش پیدا کرد که روزهایی که شامل آگهی‌های خانه‌های اجاره‌ای هستند مختلف می باشند ولی‌ اکثرا شنبه‌ها همیشه آگهی‌های خانه‌های اجاره‌ای موجود میباشند و به نسبت بزرگی‌ شهر روزهای دیگر هم همینطور

۲.گشتن از طریق GWG(GWG Gesellschaft für Wohnungs- und Gewerbebau)

شرکت مسول مسکن اجتماعی در آلمان برای کسانی‌ که در آمد بالا ندارند یا کار نمیکنند مثل پناهجوهای آلمان، یا افرادی که تازه در آلمان قبول شده اند.

GWG ها مانند زاگا SAGA (معروفترین GWG آلمان) شرکت‌های هستند که با گرفتن کمک مالی از دولت, آپارتمان سازی می‌کنند و در عوض آپارتمانها رو باید فقط به کسانی‌ که در آمد مالی پایینی دارند اجاره بدهند از قبیل پناهنده‌ها، بیکارها، کم درآمدها.

شما میتوانید از طریق تلفن باهاشون تماس بگیرید که اطلاعاتتونو بدهید تا وقتی‌ خانه جدید خالی‌ شد و وقت بازدید تعیین شد بهتون خبر داده شود یا میتوانید از طریق وبسایتشان ثبت نام کنید که اونطوری از طریق ایمیل به شما خبر داده می‌شود برای وقت بازدید و آدرس یا میتوانید شخصاً بروید و اونجا اطلاعاتتان را بدهید و بگویید از چه طریقی اونا باشما ارتباط برقرار کنند.

چیزی که اینجا مهم هست و باید گفته شوذ وقتی‌ قراری برایتان تعیین بدهیدحتما بروید و بهنگام بازدید از خانه, انجا فرمی توزیع می کنند که باید پر کنید که بدونند که شما آمده اید وگرنه اگر ۱ یا ۲ با به شما آدرس بدهند و نروید به تصور اینکه شما خانه پیدا کرده ایدشما را از لیست خارج می‌کنند و دیگر برای موردهای بعدی دعوتتان نمیکنند.

۳.گشتن از طریق املاکی (Immobilienmakler )

میتوانید شخصاً بروید اونجا یا تلفن بزنید و اطلاعاتتونو بدید ولی‌ از اونجا که ۲ ماه اجاره سرد خونه هزینه اجاره خانه توسط املاکی در آلمان می‌شود( که قانوناً باید صاحب‌خانه بده) هزینه بر است و علاوه بر آن کسانی‌ که خانه خودشان را دست بنگاه می سپارند, درخواستهای خاصی‌ دارند که معمولا اولیش اینکه مستاجر کار ثابت و حقوق ثابت داشته باشد و بخاطر اینکه تقاضا زیاد شده موارد زیادی پیش آمده که املاکی از مستاجر هم پول درخواست می‌کند

۴.گشتن از طریق سایتهای اینترنتی مسکن اجاره ای در آلمان

کار بسیار راحتی‌ که از طریق وارد کردن اطلاعاتتون و موردهای مورد نظرتون در سایتهای مثل زیر می توان انجام داد

بهترین سایت های خانه اجاره ای در آلمان

http://www.immowelt.de/

https://www.immonet.de

http://www.immobilienscout24.de/

سایر سایت های مسکن اجاره ای در آلمان

http://www.wohnungsmarkt24.de/

http://www.wohnungsboerse.net

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-immobilien/c195

http://www.meinestadt.de/

http://vermietungen.quoka.de/

http://www.immobilo.de/

http://www.my-next-home.de/

http://www.kalaydo.de/immobilien/

توسط این سایت ها معمولامیتوان از طریق ایمیل از موردهای جدید باخبر شوید نکته مهم اینکه با دقت به آگهی‌ها نگاه کنید و بخوانیدشان و سعی‌ کنید تلفنی تماس بگیرید.

5.ثبت نام در تعاونی های مسکن آلمان Wohnungsgenossenschaft 

که تعداشان زیاده و باید در چند تا از آنها ثبت نام کرد و منتظر شد برایتان پیشنهاد Angebot  بفرستند. از طریق جستجو در گوگل می توان آنها را یافت.


مطلب مرتبط : تفاوت Katlmiete و Warmmiete

و اما مدارکی که برای اجاره خانه لازم دارید:
  1. حداقل ۳ تا از آخرین فیش حقوقی ماهیانه Lohnabrechnung(اگر کار کنید)
  • اگر کار نکنید لازم نیست فقط باید مطمئن شوید که اداره کار یا سوسیال اجاره شما را پرداخت خواهد کرد.
  1. ۲.کپی از کارت شناسایی برای تحویل و اصل برای نشان داد منظور ازکارت شناسایی منظور همان Ausweis یا Aufenthaltserlaubnis
  2. پیش سابقه مالی یا همون شوفا
  3. Wohnberechtigungsschein  که می توانید از اداره کار Jobcenter, اداره مسکن Wohnungsamt و یا اداره مالیات Finanzamt بگیرید و تایید می کند که شما درآمدتان کمتر از یک حد خاصی کمتر است
  4. شاین اضطراری Dringlichkeitsschein که بسته به شرایط می توان از اداره مربوطه درخواست کرد و به شاین قرمز معروف است و نیاز فوری شما به خانه را می رساند. افرادی مانند معلولین و دارای بیماریهای خاص

* مورد 4 و 5 می تواند برای پیداکردن خانه توسط شرکتهای GWG (مسکن اجتماعی) بسیار تعیین کننده و مثمرثمرباشد.


مطلب مرتبط : شوفا و کاربرد آن در آلمان

تا اینجا رو همه جا معمولا میخوان ازتون ولی‌ هستند مواردی که بعضی‌ جاها میخوان بعضی‌ جاها نه مثل :

۴.ضامن (Bürgen) که یه نفر از دوستان یا آشنایان میاد و شما رو ضمانت می‌کند , به این صورت که فیش حقوقی خود را سر امضای قرار داد میاره و آنجا امضا می‌کند که اگه شما نتوانید اجاره را بدید ایشون تا ۳ ماه اجاره شما رو می‌پردازد.

۵.یک گواهی از صاحب خونه قبلیتان که در مورد شما باشد( که چجوری بودید و … که به صاحب خونه قبلی‌تون میگید بهتون میده که توش هست که مستأجر خوبی‌ بودین و اجاره خونه رو به موقع پرداخت کردید و….)

۶.دلیل اینکه خانه قبلیتان را تغییر داده اید .

لطفا توجه داشته باشید با توجه به محل زندگیتان و شرکت صاحبخانه ممکن است بعضی‌ شرایط متفاوت نسبت به دیگران باشد.

 

اما توصیه های ما به شما :

  1. برای بازدید خانه Besichtigungstermin در حدامکان یک دوست آلمانی یا مسلط به زبان آلمانی را بهمراه داشته باشید.
  2. برای گرفتن وقت از افراد شخصی سعی کنید از طریق تلفن اقدام کنید و برای شرکتها حضوری .
  3. پیدا کردن خانه خصوصاً در شهرهای بزرگ پروژه‌ای زمان بر است پس امید خود را از دست ندهید و تمام تلاش خود رو همراه با صبور بودن انجام دهید.

 

  • در مطلب جداگانه ای هم به سایت ها و روش های پیداکردن خانه های دانشجویی خواهیم پرداخت.
Loading...

نظرات (11)


  1. سپاس از زحماتتون و اطلاعات مفید سایتتون

  2. سلام اقا فرزاد ممنونم از تمام زحمات شما من دارم کارامو میکنم برای رفتن به المان البته 4 تا از دوستامون جلوتر از من رفتن چون من تنهام چند تا سوال داشتم اگر مورد قبول کشور المان قرار بگیرم و جواب من و بدن و بمونم ایا باید دنیال خونه بگردم و در این مدتی که کار سیاه میکنم ایا میتونم خونه بگیرم و هزینه خونه ای اجاره ای متراژ 20 متر چقدره توی چند تا سایت رفتم دیدم ولی چیزی به نام سوییت وجود نداشت و شرایط کار سیاه چطوره برای من که دختر تنها هستم البته هم زبان انگلیسیم خوبه که خیلی مسلما کاربرد نداره اما المانی و دارم یاد میگیرم و میتونم صحبت کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

  3. به نظرمیرسه سایت خوب و درخوری هست از زحمات شما سپاسگزارم ‌و امیدوارم یک رابطه مفید دوسویه برقرارباشه .

  4. نکته مهم :

    دوستان دختر من حدود هفت ساله در آلمانه و اقامت داره من دوبار آمدم و سر زدم اینبار حدود یکهفته پیش با وجود وقت طولانی سفارت آلمان در تهران بعداز ۵/۵ ماه انتظار علیرغم تمام مدارک موردنیاز حتی بیشتر از دفعات قبلی که در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ویزای شنگن رو از خود سفارت آلمان گرفته بودم . الان ویزا نشدم درکمال تعجب !!!
    و با توجه به اینکه دخترم درشرائط خاص فیزیکی هست (روی ویلچر براثر تصادف ماشین ۱۰ سال پیش) و لازمه که بیام آلمان و بهش سر بزنم اگر ممکنه راه حل فوری بهم بگین . ممنون .

    • برید سفارت هایی که ویزای شینگن میدن. مثل اتریش دو هفته ای وقت سفارت میدن زودم ویزا میدن

  5. چقدر عالی و با جزییات توضیح دادید، سپاسگزارم جناب فرزاد بزرگوار.

  6. ممنون از لطفتون . خیلی بهمون کمک میکنه

  7. سلام خسته نباشید من پرستارم یک سال از طرحم رو گذروندم و بعد از طرح میخوام از طریق ویزای کاربه المان برم و میخواستم پرسم چقد طول میکشه که اقامت اونجا بگیرم و اینکه بعد از اقامت اجازه تحصیل تو رشته پزشکی رو بهم مید؟ اخه شنیدم پرستار در المان در صورت تمایل میتونه پزشک بشه..

  8. سلام دوست عزیز
    من بعد از اینکه قبولی سه ساله گرفتم حق انتخاب شهر نداشتم و باید تو ایالت خودم به مدت سه سال میموندم حالا سه سالم تموم شده میخواستم ببینم که اجازه دارم شهر خودمو عوض کنم قبلش اگه میخواستم باید حتما کار پیدا میکردم الانم شرایط یکیه؟ باید کار داشته باشم ؟ممنون میشم راهنماییم کنید

  9. خانه اجاره

نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا