برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.
بیست و هشتمین جشنواره تئاتر ایرانی در کلن؛ حمایت از جوانان معترض

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر ایرانی در کلن؛ حمایت از جوانان معترض

Loading...

  • نویسنده, الهه خوشنام
  • شغل, منتقد هنری
گروه یاغی از سوئد، با حضور پر رنگ خود در آغاز و پایان برنامه، رنگ و بوی دیگری به فستیوال داد.

منبع تصویر، YAGHI

توضیح تصویر،

گروه یاغی از سوئد، با حضور پر رنگ خود در آغاز و پایان برنامه، رنگ و بوی دیگری به فستیوال داد

بیست وهشتمین سال از جشنواره تئاتر ایرانی در کلن را زمانی پشت سر می گذاریم که ایران دستخوش اعتراضات است. فستیوال شش روزه امسال هم به حمایت از جوانان ایرانی برخاست. برنامه هایی مملو از اعتراض، اعم از نمایش، موسیقی و میز گردهای تفسیری و تحلیلی و بحث آزاد.

گردانندگان فستیوال با شک و تردید بسیار سرانجام تصمیم به برقراری آن گرفتند. مدیر جشنواره بهرخ حسین بابائی با این استدلال که فرهنگ تعطیل بردار نیست، و باید فستیوال تریبونی برای حرف زدن باشد، موفق شد که جشنواره را به ثمر بنشاند.

گفت و گوی آزاد پیرامون شرایط امروز ایران با سخنان یکی از شرکت کنندگان درباره تداوم اعتراضات زنان برای آزادیخواهی و حق برابر با مردان از طاهره قره العین تا امروز، آغازشد. او در ضمن به وجوه تشابه محتوایی حکومت اسلامی با نظریات ماکیاول اشاره کرد که در جهان پلیدترین و زشت ترین شناخته شده است.

یکی از ویژگی های برنامه های امسال حضور چشمگیر موسیقی اعتراضی در صحنه تئاتر بود. گروه یاغی از سوئد، با حضور پر رنگ خود در آغاز و پایان برنامه، رنگ و بوی دیگری به فستیوال داد. شمیم و یارا و نوید و امیر چند عضو گروه یاغی هستند. بابک و وحید مرادی همراه با دیگر اعضای گروه با سبک و سیاق دیگری از موسیقی،  هیجان حضار را برانگیختند. گروه کر “هم آوا” نیز با ترانه های سازندگی، بخش دیگری از برنامه موسیقائی جشنواره بودند.


منبع

Loading...
نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا