برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.

آلمان اینفو| مرجع اطلاع رسانی فارسی زبانان آلمان

شغلهای موردنیاز در آلمان

شغلهای موردنیاز در آلمان

Loading...

در آلمان و در بعضی حوزه های کاری کمبود نیروی کار Fachkräftemangel وجود دارد خصوصا متخصصان رشته های آی تی, مهندسین و در حوزه بهداشت و سلامت این کمبود خیلی به چشم می آید. در این مطلب به اختصار به این کمبود نیروی کار آلمان می پردازیم که میتواند برای افرادی که جدیدا به المان آمده اند یا خواهند آمد کمک کند تا شغلی در آلمان انتخاب کنند که اطمینان داشته باشند که در آلمان صاحب شغل می شوند.

1- کمبود نیروی کار آلمان در حوزه آی تی IT

آلمان روز به روز پیشرفت میکند و دیجیتال سازی صنعت هم جزیی از این پیشرفت در آلمان محسوب میشود. برای داشتن یک صنعت پیشرفته و پویا نیاز به نرم افزارها, روبوت ها و سایر دستگاههای دیجیتال و هوشمند است و برای تحقق بخشیدن به این موضوع آلمان نیازمند متخصصان حوزه فناوری اطلاعات یا IT می باشد. امروزه در هر شرکتی حتی کوچک حداقل  باید یک یا چند متخصص آی تی باشد تا شرکت ها بالاترین بازدهی را داشته باشند و اینکه آوردن متخصصان از شرکت های دیگر خیلی وقت گیر و هزینه برتر از استخدام آنهاست.

تحصیل در رشته هایی که با آی تی مرتبط هستند می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای یک شغل خوب و پردرآمد در آلمان باشد. این انتخاب می تواند بصورت تحصیل در دانشگاههای آلمان یا انجام آوسبیلدونگ Ausbildung  یا حتی اومشولونگ Umschulung باشد.

2- کمبود نیروی کار آلمان در حوزه بهداشت و سلامت

شما چه پزشک باشید یا پرستار و یا پرستارسالمند Pfleger , آلمان به دانش و تخصص شما نیازدارد. طبق گزارش اشپیگل آلمان, 25000 شغل بدون متقاضی برای پرستار سالمند وجود دارد و حتی تا 2025 پیش بینی می کنند 152 هزار شغل بدون متقاضی در حوزه مراقبت از سالمندان وجودخواهد داشت.

این حوزه هم می تواند انتخاب خوبی برای شغل آینده شما در آلمان باشد.

2- کمبود نیروی کار آلمان در حوزه مهندسی

مهندسین هم از جمله افرادی هستند که در آلمان برای آنها شغل فراوان است و در حوزه مهندسی آلمان کمبود نیروی متخصص زیادی را احساس می کند. سال 2017 بیش از 81 شغل بدون متقاضی یا خالی در آلمان برای مهندسان وجودداشت. لازم به ذکر است که مهندسین حوزه های طراحی ماشین آلات صنعتی, الکتروتکنیک و عمران بیشتر از سایر مهندسین شانس بهتری برای پیداکردن کارمناسب در آلمان را دارند.

 

لازم به ذکر است که بازار کار آلمان برای شغل های فنی نظیر تکنیسین برق, تکنیسین سیستم های تهویه, صافکاری, جوشکاری و شغل هایی از این قبیل هم بسیار خوب است.

گردآوری و ترجمه : آلمان اینفو

Loading...

نظرات (16)


  1. سلام میخوام ببینم اونجا گوشت با زبح اسلامی پیدا میشه ؟

    • بلی. خصوصا در فروشگاهای ترک ها و عرب ها

    • اروپا کم مسلمون پرو داره همین مونده احمقی مثل تو هم بهش اضاف بشه دنبال گوشت اسلامی میگرده ادم چقدر میتونه تفکرش کوچیک باشه

  2. ممنون از مطالب شما. بفرمایید این اطلاعات برای چه تاریخی است.

  3. من نصاب آسانسور هستم میخواهم بدونم کار در آلمان چطور است

  4. باسلام
    رشته عمران نظارت سازه جز مانگل هافت هست؟

  5. سلام کسی که در شغل شبکه برق تجربه کافی داره به قولی پیمان کار این شغل است بدون مدرک مباشد چطور میتونه مشغول به کار بشه در المان

  6. سلام من لیسانس پرستاری ام میخواستم بدونم درامد سالیانه در المان چقدره ؟واینکه جابز پرستار حرفه ای شامل دکترا میشه؟ ودرکشور المان درامد لیسانس با فوق لیسانس برابره ؟یا نه>؟ والمان به کدوم یک از از ارشد های پرستاری مثلا بالینی و…نیاز هست؟

  7. سلام من دانشجو ترم ۴روانشناسی هستم و همسرم فوق دیپلم مکانیک..میخوام برای ویزای تحصیای اقدام کنم و همراه همسرم به آلمان بیام..بنظرتون میتونیم کار پیدا کنیم؟

  8. سلام من شغلم صافکاریه خواستم بدونم شرایط اقامتش چطوره

  9. سلام آقای امینیان ممنون از زحمات شما

  10. سلام آقای امینیان ممنون از زحمات شما .

    کارهای بنده در آلمان به لطف شما درست شد و به شرایط ایده ال خودم رسیده و راضی هستم .

    هر جا که هستید برای شما آرزوی موفقیت میکنم .

  11. سلام
    ببخشید من رشته تحصیلیم حسابداری و نزدیک به ده سال سابقه کار در امور اداری و کارگزینی و حسابداری دارم تصمیم گرفتم به کلاس زبان آلمانی برم و اقدام به ویزای کار کنم. فقط نگرانم اونجا میتونم کار پیدا کنم و با آلمانی زبان ها کار کنم؟

  12. سلام من مدرک جوشکاری فنی حرفه ای دارم و همچنین خودم مهندس صنایع هستم آیا میتونم آلمان کار پیدا کنم.یا بهتره بپرسم کدوم کشور برم بهتره؟

  13. سلام وقت بخیر من رشته تحصیلیم کاردانی ITهستش اگه بخوام اقدام کنم باید از کجا شروع کنم

نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا