برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.

آلمان اینفو| مرجع اطلاع رسانی فارسی زبانان آلمان

معرفی بیمه های ضروری و مفید در آلمان

معرفی بیمه های ضروری و مفید در آلمان

Loading...

همانطور که میدانید در آلمان تنوع بیمه ها بسیار زیاد است. اما کدام یک از آنها ضروری میباشد ؟ عدم داشتن آنها چه عواقبی بدنبال دارد؟ داشتن چه بیمه ای به همراه بیمه های ضروری توصیه میشوند ؟موضوعی است که امروز به آن میپردازیم .

بیمه هایی که در آلمان داشتن آنها اجباری می باشد:

 1- بیمه سلامت و خدمات درمانی (Krankenversicherung)

هر شخصی در آلمان باید دارای بیمه سلامت باشد که شما به دو صورت می توانید بیمه شوید :

  • gesetzlich
  • privat

بیمه های خصوصی به علت هزینه های زیاد کمتر توصیه میشوند. افرادی که هیچ یک از این دو نوع بیمه را ندارند فقط و فقط در شرایط اضطراری مانندحوادث تحت درمان قرار می گیرند.

اگر تا کنون دارای هیچ بیمه سلامتی نیستید حتما در اسرع وقت بیمه شوید چرا که هرچقدر مدت زمان بیشتری بدون بیمه باشید بیمه شدن شما سخت تر شده و علاوه بر آن هزینه های  اضافی بیشتری نیز باید پرداخت کنید. لازم به ذکر است افرادی که تحت پوشش ادراه سوسیال یا کار قراردارند خودبخود هزینه بیمه آنها پرداخت می شود .

2- بیمه شخص ثالث اتومبیل (KFZ- Haftpflichtversicherung)

دارندگان وسیابل نقلیه موتوری باید حداقل دارای بیمه شخص ثالث باشند.این بیمه هم  مانند همه بیمه ها شامل بیمه های تکمیلی اختیاری میباشد مانند بیمه بدنه یا خرابی ماشین Kaskoversicherung است  که شامل دو نوع Voll-Teilkaskoversicherung می باشد که Vollkaskoversicherung پرداخت خسارت در مواردی که فرد خود در حادثه مقصر است و Teilkaskoversicherung که فقط شامل بیمه سرقت و طوفان و آتش سوزی و ..میباشد. رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث ملزم به پرداخت جریمه نقدی (Bußgeld)خواهند شد. هزینه این بیمه به سن راننده و همچنین سابقه رانندگی وی دارد .

3-  بیمه مسولیت شخص ثالث برای سگ(Hundehaftpflichtversicherung)

اگر مالک سگ میباشید بیمه شخص ثالث سگ از جمله بیمه هایی است که حنما باید در نظر بگیرید .این بیمه خسارات ناشی از سگ (چه گاز گرفتگی وچه تخریب اشیاء ) را شامل میشود. در شش ایالت داشتن این بیمه اجباری است مانند هامبوگ, برلین, نیدرزاکسن و…

 

بیمه هایی که توصیه میشود حتما داشته باشید:

1- بیمه شخصی (Privat Haftpflichtversicherung)

این بیمه یکی از مهمترین بیمه ها میباشد و داشتن آن به شدت توصیه می شود. این بیمه به ویزه برای خانواده های دارای فرزند کوچک بسیار توصیه میشود.

به طور مثال اگر شما به طور غیر عمد در مغازه یا هر جای دیگر باعث آسیب به اموال شخصی کسی شوید (شکستن ظروف گرانقیمت,ضربه زدن به وسایل الکتریکی و…) این بیمه در پرداخت خسارت از شما حمایت میکند.

هزینه این بیمه برای یک خانواده 4 نفره چیزی حدود 80 یورو در سال است که یکی از شرکت های مناسب و معتبر برای آن Huk24 است .

2- بیمه املاک مسکونی(Wohngebäudeversicherung)

دارندگان املاک مسکونی مانند خانه توصیه میشود حتما از این بیمه استفاده کنند. این بیمه خسارات ناشی از آتش سوزی , طوفان , رعدوبرق و… را متقبل میشود.

 

بیمه هایی که داشتن آنها خالی از لطف نیست:

1- بیمه درمانی در سفر به خارج از کشور (Auslandsreisekrankenversicherung)

از آنجایی که بیمه های درمانی , بخشی جزئی از هزینه های درمانی در خارج از کشور را متفبل میشود داشتن این بیمه به هنگام سفر ضروری میباشد. این بیمه برای افرادی که دایم در سفرهستند می توان به صورت سالیانه یا سه ساله منعقد گردد.

2- بیمه تکمیلی دندان (Zahnzusatzversicherung)

اگر جزء افرادی هستید که دندانهای سالم و مستحکمی ندارید این بیمه را به شما توصیه میکنیم چون بیمه های عادی  فقط بخشی از هزینه های دندانپزشکی را متحمل میشوند و برای مواردی مثل روکش دندان و… این بیمه تکمیلی است که به کمک شما میشتابد. توجه کنید که هرچه در سن بالاتری بیمه شوید هزینه ماهانه بیمه پرداختی افزایش می یابد.

3- بیمه وسایل و اشیاء گران قیمت منزل (Hausratversicherung)

این بیمه لوازم خانه , مبلمان و اشیاء گران قیمت خانه شما را در مقابل آتش سوزی, سرقت, خسارت در اثر نشت آب و…. حفاظت میکند. این بیمه با بیمه املاک مسکونی متفاوت است. بیمه املاک مسکونی بر عهده صاحبخانه و بیمه اموال بر عهده مستاجر می باشد.

 

سایر بیمه ها:

همانطور که در ابتدا گفته شد تنوع بیمه در آلمان بسیار زیاد است تعداد دیگری از بیمه ها به صورت زیر هستند :

  1. بیمه امور حقوقی و قضایی (Rechtsschutzversicherung) این بیمه شما را در مقابل هزینه های گزاف وکالت و مسائل حقوقی حمایت میکند.
  2.  بیمه حوادث و از کارافتادگی (Unfallversicherung)
  3. بیمه انصراف از سفر (Reiserücktrittsversicherung)
  4. بیمه عمر
  5. بیمه وسایل الکترونیکی
  6. بیمه بیکاری
  7. بیمه بازنشستگی
  8. بیمه مراقبت و پرستاری
  9. و …

بیمه های بیکاری, بازنشستگی و مراقبت بهنگام کارکردن پرداخت می شوند که کارفرما بخشی از آن را پرداخت می کند. البته اداره کار برای افرادی که تحت پوشش آن اداره هستند هم بیمه بازنشستگی پرداخت می کند.

همانطور که متوجه شدید تنوع بیمه ها در آلمان بسیار زیاد است و باید با توجه به نیاز و اولویتها نسبت به داشتن بیمه مناسب اقدام کنید. دقت کنید که همه قراردادها در آلمان مهلت قانونی خاصی برای لغو آن به شما می دهند که باید بهنگام انعقاد هر قراردادی در آلمان به آن دقت کرد که die Kündigungsfrist گفته میشود که قبل از آن باید نسبت به لغو قرارداد اقدام کرد در غیراینصورت بصورت اتومات برای دوره بعدی تمدید خواهد شد.

گردآوری و ترجمه : آلمان اینفو

 

 

Loading...
نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا