برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.

ابراز همبستگی هزاران شهروند آلمانی با مردم اوکراین – DW – ۱۴۰۱/۱۲/۶

Loading...

صحنه عمومی خیابان‌ها و میدان‌ها در بسیاری از شهرهای آلمان در سالروز حمله روسیه به اوکراین شاهد برگزاری مراسم مختلف پیرامون ابراز همبستگی با مردم اوکراین بود.

از بن تا برلین، از مونیخ گرفته تا فرانکفورت، کلن، دوسلدورف و هامبورگ: هزاران شهروند آلمانی روز جمعه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) با حضور در مراسم ویژه در مورد همدردی با اوکراین، همبستگی خود را با مردم جنگ‌زده این کشور ابراز کردند.

بیشتر بخوانید:‌ بریتانیا خواستار ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین شد

در این بین، نمایش زنجیره‌ ۲۰ هزار نفره انسانی به طول ۵۰ کیلومتر میان شهرهای مونستر و اوزنابروک و همچنین برگزاری تظاهرات متفاوت دیگری مانند “تجمع در سکوت” در هامبورگ برای گرامیداشت قربانیان جنگ، توجه‌ها را به خود جلب کردند.

برخی از پارلمان‌های ایالتی در آلمان نیز با برافراشتن پرچم‌ اوکراین به طور نیمه افراشته، یاد قربانیان در اوکراین را گرامی داشتند.

تظاهرات در برلین: ابراز همبستگی با اوکراین در سالروز آغاز جنگ در اوکراین
تظاهرات در برلین: ابراز همبستگی با اوکراین در سالروز آغاز جنگ در اوکراین عکس: Anna Savchuk/DW

همچنین شهرداری‌ بسیاری از شهرها، باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی، جوامع کلیسا، احزاب سیاسی، اتحادیه‌های کارمندی و کارگری و نیز سازمان‌ها مختلف غیردولتی با برگزاری مراسم گوناگون، پشتیبانی گسترده طبقات متفاوت جامعه آلمان از اوکراین را به نمایش گذاشتند.

تظاهرکنندگان در برلین: جنگ باید پایان یابد

در پایتخت آلمان، برلین نیز ۱۲ هزار شهروند برای پایان دادن به جنگ در اوکراین در تظاهرات شرکت کردند.

برگزاری تجمع در محل دروازه براندنبورگ در برلین که با سخنرانی فعالان مدنی و سیاسی همراه بود نیز جزو مراسم برجسته ابراز همبستگی جامعه آلمان با مردم اوکراین بود.

بیشتر بخوانید: سازمان ملل با اکثریت قاطع حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد

پیش از آن، فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور فدرال آلمان نیز در این زمینه  مراسمی برای بزرگداشت یاد قربانیان جنگ تجاوزکارانه روسیه در “کاخ بلوو” در برلین (کاخ ریاست جمهوری در آلمان)، برگزار کرده بود. اشتاین مایر در این بزرگداشت همبستگی آلمان را با مردم کشور جنگ زده اوکراین بار دیگر به طور صریح ابراز کرد.


منبع

Loading...
نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا