برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.
اعتراض گزارشگران بدون مرز به ″بازداشت خودسرانه″ نرگس محمدی | ایران | DW

اعتراض گزارشگران بدون مرز به ″بازداشت خودسرانه″ نرگس محمدی | ایران | DW

Loading...

سازمان گزارشگران بدون مرز جمعه ۲۸ آبان در بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در ایران و فعال مدنی شد.

محمدی که مهرماه سال پیش پس از پنج سال حبس از زندان آزاد شده روز سه‌شنبه ۲۵ آبان در یورش ماموران امنیتی به مراسم یادبود قربانیان سرکوب‌های خشونت‌آمیز اعتراض‌های آبان ۹۸ بر سر مزار ابراهیم کتابدار در کرج بازداشت شد.

گزارشگران بدون مرز نرگس محمدی را “صدای قربانیان رژیم” توصیف کرده و می‌گویند او در ۱۳ ماه گذشته بارها با آزار دستگاه قضائی روبرو بوده و دست‌کم هشت بار و اغلب به دلیل حمایت از حقوق روزنامه‌نگاران و زندانیان سیاسی به طور موقت بازداشت شده است.

شلاق و سلول انفرادی از مصادیق شکنجه

تقی رحمانی روز چهارشنبه در یک پیام توئیتری نوشت که همسرش نرگس محمدی در تماسی از زندان از ابلاغ حکم ۳۰ ماه زندان و ۸۰ ضربه شلاق برای خود خبر داده است.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

محمدی در تماس کوتاه خود گفته او را به بند ۲-الف زندان اوین که تحت نظر ماموران اطلاعات سپاه پاسداران قرار دارد منتقل کرده‌اند و در سلول انفرادی به سر می‌برد. رحمانی روز پنج‌شنبه در توئیت دیگری شلاق و سلول انفرادی را از مصادیق شکنجه خواند.

یک قطعنامه دیگر در محکومیت جمهوری اسلامی

سازمان گزارشگران بدون مرز ضمن اعتراض شدید به “بازداشت خودسرانه” نرگس محمدی، به نقل از همسرش و از قول او می‌گوید تا زنده است اجازه نمی‌دهد حکم شلاق زدنش اجرا شود.

در همین حال کمیسیون سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه قطعنامه‌ای به تصویب رساند که در آن بار دیگر نقض سیستماتیک حقوق بشر در جمهوری اسلامی محکوم شده است.

در فهرست آزادی رسانه سازمان گزارشگران بدون مرز برای سال ۲۰۲۱، جمهوری اسلامی در میان ۱۸۰ کشور جهان در جایگاه ۱۷۴ قرار گرفته است.




منبع

Loading...
نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا