برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.
ایران حمله اسرائیل بە بندر لاذقیه را محکوم کرد؛ درگذشت دو تن از زخمی‌شدگان | ایران | DW

ایران حمله اسرائیل بە بندر لاذقیه را محکوم کرد؛ درگذشت دو تن از زخمی‌شدگان | ایران | DW

Loading...

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری ٨ دی ماه (۲۹ سپتامبر) خود ضمن محکوم کردن حمله اخیر اسرائیل به بندر لاذقیه سوریه، گفت کە این حملات نە تنها “تجاوز به یک دولت عضو سازمان ملل بلکه نقض آشکار حاکمیت این کشور” است.

رسانه‌های دولتی سوریه روز سه‌شنبه ۷ دی از حمله اسرائیل به منطقه انبار کانتینرهای بندر لاذقیه خبر دادند. بنا بر گزارش‌ها چند ساختمان، از جمله یک فروشگاه و یک بیمارستان در این حمله خسارت دیده‌اند.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

همزمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا کە قبلا اعلام کردە بود پنج شبه‌نظامی در این حملات زخمی شدەاند، گفت کە دو شبه‌نظامی طرفدار رژیم اسد که در این حملات زخمی شده بودند بر اثر شدت جراحات کشته شدند.

به گفته خبرگزاری فرانسه، این دومین باری است که اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ به مرکز اصلی باربری سوریه حمله می‌کند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

رسانه‌های دولتی سوریه گزارش کرده‌اند، کانتینرهایی که در این حملات مورد اصابت قرار گرفته‌اند حاوی “روغن موتور و قطعات یدکی خودروها و سایر وسایل نقلیه” بودند. اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید کە داخل این کانتینرها “اسلحه و مهمات” بوده است.

سعيد خطيب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، اسرائيل را متهم كرد كه «با انجام حملات مكرر به خاک سوريه به بهانه‌های واهی، تمام قوانين، مقررات و هنجارهای بين‌المللی را به سخره گرفته است».

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه، اسرائیل به طور مرتب علیه همسایه جنگ‌زده خود حملاتی انجام داده است، که عمدتاً نیروهای دولتی سوریه و همچنین نیروهای تحت حمایت ایران و جنگجویان حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل این حملات را اقداماتی ضروری علیه تلاش ایران و متحدانش در سوریه برای ضربه زدن به این کشور نامیده و می‌گوید، حق دفاع از خود را دارد.

طبق آمار دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اسرائیل در سال جاری نزدیک به ۳۰ بار سوریه را هدف قرار داده که در نتیجه آن ۱۳۰ نفر از جمله پنج غیرنظامی و ۱۲۵ شبه‌نظامی وفادار اسد کشته شده‌اند.




منبع

Loading...
نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا