برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.

«ده‌ها مهاجر افغان» در سواحل ایتالیا غرق‌ شده‌اند؛ سفارت افغانستان در تلاش کمک به انتقال اجساد به کابل است

Loading...

عکس آرشیو

منبع تصویر، Getty Images

توضیح تصویر،

عکس آرشیو

نمایند‌گان جامعه افغان‌ها در ایتالیا به بی‌بی‌سی گفته‌اند که امروز سفارت افغانستان در این کشور یک نشست فوق‌العاده به منظور کمک برای انتقال ده‌ها جسد از مهاجران افغان که در نتیجه غرق شدن یک قایق جان باختند، برگزار کرده است.

اختیار گل مشرق‌ی‌وال، رئیس انجمن افغان‌های مقیم ایتالیا می‌گوید ممکن است تا ۷۲ افغان در سواحل ایتالیا غرق شده باشند. در همین حال آن‌ها گفته‌اند که شماری از افغان‌های مقیم اروپا برای یافتن نزدیکان شان به ایتالیا رفته‌اند.

یک قایق چوبی حامل پناهجویان روز یکشنبه هنگام تلاش برای نزدیک شدن به ساحل شهر کروتونه غرق شد. تاکنون ۶۴ جسد یافت شده اما بیم آن می‌رود که بیش از صد نفر جان باخته باشند. شمار دقیق سرنشینان این قایق معلوم نیست اما بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.

رئیس انجمن افغان‌های مقیم ایتالیا به بی‌بی‌سی گفت همکارانش در صحبت با افغان‌هایی که در بیمارستان بستری هستند، دریافته‌‌اند شمار افغان‌ها در این قایق حدود ۱۳۰ نفر بوده است و ۷۲ نفر جان باخته‌اند. او گفت ۱۴ نفر از جان‌باختگان کودک و ۳۵ تن از آن‌ها زنان بوده‌اند. به اساس گزارش ها یک مرد افغان همسر و سه دختر خردسالش را در این رویداد دست داده است اما خودش با پسرش نجات یافته است.


منبع

Loading...
نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا